woensdag 16 januari 2013

Mijn douche routine

De H&M shoplog komt wat later (i.v.m. foto's maken van elk kledingstuk), maar jullie houden hem zeker nog te goed!

Heey hoi!
Op veel beautyblogs en youtubekanalen die iets doen met beauty zie je het wel voorbij komen: dagelijkse make-up routines, avondroutines en zo kun je er nog wel een paar opnoemen. Ik werd hierdoor geïnspireerd en bedacht het volgende: ik ga jullie vertellen wat mijn doucheroutine is! Ik vertel welke producten ik gebruik, waarvoor én wanneer. Misschien halen jullie er wat tips uit! :)
Andrélon Shampoo
Het eerste wat ik doe is mijn haar wassen met shampoo. Ik gebruik altijd shampoo's van het wel bekende merk Andrélon, altijd. Behalve soms op vakantie, maar dat is dan een uitzondering. Meestal gebruik ik meerdere shampoo's door elkaar. Voor mijn gevoel bieden meerdere shampoo's in combinatie met elkaar meer verzorging voor je haar, en wordt het er veel schoner van. Of dat echt zo is weet ik natuurlijk niet zeker, maar ik vind het gewoon fijner om meer dan één shampoo te gebruiken. Op dit moment gebruik ik er twee tegelijk: Andrélon Glans Shampoo en Andrélon Laagjes Accent Shampoo. De shampoo's die ik ook vaak gebruik: SteilVol, Glans & Care, Iedere Dag en Perfecte Puntjes.
Andrélon Conditioner 
Nadat ik mijn haar 2 à 3 keer heb gewassen met shampoo (ik gebruik trouwens niet grote klodders shampoo's, omdat ik er 2 gebruik pak ik van beiden een klein beetje) breng ik conditioner aan in mijn haar, ook deze is van Andrélon. Ik breng het NIET aan boven op mijn hoofd (zeg maar bij de wortels/hoofdhuid) en ook NIET bij de puntjes. Dus eigenlijk alleen maar op het middelste gedeelte van mijn haar. Ook van de conditioner gebruik ik niet veel, om snel vet haar te voorkomen. Op dit moment gebruik ik trouwens de glans conditioner, maar ook mijn conditioner verschilt vaak: meestal sluit hij aan bij één van mijn shampoo's.
Andrélon 1 Minuut Masker
In de puntjes van mijn haar gebruik een '1 minuut masker' van Andrélon. Volgens mij zijn deze vrij nieuw. Ik gebruik Andrélon 1 minuut masker Levendige Kleur, omdat mijn moeder deze ook gebruikt. Maar als we die op hebben gemaakt, koop ik eentje die aansluit om mijn haar (dat niet geverfd is!). Eigenlijk is dit masker  van Andrélon bedoelt voor heel je haar, maar ik gebruik het alleen in de puntjes omdat ik ook al conditioner gebruik. Niet zoals het eigenlijk hoort dus, maar ik vind het wel fijn! Je haar wordt niet vet, en ik heb zo het gevoel dat mijn haar punten extra goed verzorgt worden (wat natuurlijk erg belangrijk is!).
Rituals Foaming Shower Gel
Voor mijn lichaam gebruik ik een foaming shower gel, omdat ik deze het fijnste vind. Op dit moment is dat eentje van Rituals, namelijk Yogi Flow. Hij ruikt super lekker! Ook heb ik wel eens een goedkopere variant van de action, van hun foaming shower gels zijn Paradise Pink en Happy Days mijn favorieten!
Vogue Exclusive Scrubgel 
Etos Gezichtsscrub
Soms scrub ik mijn huid, en dit doe ik dan met een scrub uit de Vogue Exclusive lijn. Ik weet niet precies of deze scrubs een naam hebben, maar ik gebruik meestal de paars/blauwe en de lichtroze variant!
Ook scrub ik mijn hoofd elke douchebeurt, omdat ik meestal wel last heb van een iets onzuivere huid. Hiervoor gebruik ik een etos eigen merk gezichtsscrub (geen productfoto kunnen vinden helaas!).
Andrélon Créme
Na het wassen en scrubben van mijn lichaam en hoofd spoel ik mijn conditioner en 1 minuut masker uit (met ijskoud water, zo wordt je haar minder snel vet!). En dan is het al bijna gedaan met mijn doucheroutine, bijna! Na het drogen van mijn haar (dit doe ik niet met een föhn: doe je dit wel én te vaak dan is dat erg slecht voor je haar) breng ik tot slot nog wat créme aan. En natuurlijk is deze ook van Andrélon! Maar serieus, deze créme is mijn secret! Ik krijg telkens weer complimenten over hoe lekker mijn haar wel niet ruikt, en hier achteraan wordt natuurlijk ook de vraag gesteld "hoe kan dat?". Nou, daar zorgt dit wondertje dus voor! Twee pompjes en klaar! Ook nog eens super goed voor je haar! Ik gebruik op dit moment de Créme uit de Glans-lijn van Andrélon!
En dit was hem dan, mijn doucheroutine met alle producten die ik gebruik. Een lekker lang lees artikeltje! Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!
xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thanks voor je reactie, super lief! Je kan altijd een antwoord terug verwachten, en als jij zelf ook een blog hebt bekijk ik die met plezier! ♥