zondag 12 mei 2013

Assepoester inspired make-up look (budget)

Heey!
Vandaag heb ik weer eens een artikel dat te maken heeft met beauty! Ik heb een ooglook voor jullie, zodat jullie op je luie zondagmiddag lekker bezig kunnen gaan met jullie kwasten en make-up spulletjes. Het is een Assepoester inspired ooglook. En voor de mensen die even niet meer weten wie Assepoester is, kijk hierboven maar! Zoals altijd draagt ze een blauw-witte jurk, met blauwe haarband en blauwe pareltjes oorbellen. Het kan dus ook niet anders dat deze look veel blauw bevat! Nieuwsgierig geworden? Lees snel verder!
Om het nog een beetje spannend te houden laat ik jullie eerst alle producten zien die ik heb gebruikt om de look te maken!
Het zijn allemaal budget producten, je kunt deze look dus heel cheap na maken! Alle producten zijn in Nederland te verkrijgen, namelijk bij de Etos, Kruidvat en Action! :) Ik gebruik mijn geliefde Essence blending brush, en mijn favoriete nude oogschaduw kleurtje van Catrice!
En dit is dan de ooglook! De oogschaduw van de Etos heeft er voor gezorgd dat het een glitter look is, lekker princessenachtig! Met de witte kleur van MAX en de vanille kleur van Catrice is de look wat lichter gemaakt, terwijl de oogschaduw van NYC juist voor een iets donkerder tintje aan de look zorgt. Ik zal jullie nu uitleggen waar je alles aanbrengt en hoe.
Je begint met het aanbrengen van de Etos oogschaduw (niet meer te verkrijgen, was een special eddition: sorry!), deze brengt nogal lastig en irritant aan omdat het een roller is... Maar het is niet erg als het een beetje rommelig aangebracht wordt, dit blend je later toch weg. Zorg er wel voor dat je genoeg aanbrengt zodat de blauw straks het meeste opvalt in je look! Als je dit hebt gedaan pak je de witte kleur uit het quatro-palette van MAX. Deze breng je aan in je oogschaduwboog met een blending brush, ik gebruik een blend kwast van Essence. Daarna pak je de Catrice oogschaduw en breng je in horizontale V de oogschaduw aan, dit doe je aan het einde van je ooglid. Breng de kleur ook een beetje onder je oog aan: eigenlijk breng je de oogschaduw dus aan als een soort van horizontale/gekantelde W. In je binnenste ooghoek breng je tenslotte nog de rechter kleur aan uit het duopalette van NYC. Ik heb dit gedaan met de bijgeleverde sponsapplicatie, dat werkt fijner vind ik! Deze kleur van NYC maakt de look wat intenser. Als je blauwe oogschaduwkleur een beetje vervaagd is en niet meer zo opvalt, kun je nog een laagje aanbrengen: maar doe dit wel voorzichtig! Tot slot nog wat mascara aanbrengen, en klaar is je look!
De look is leuk voor een (thema) feestje, voor overdag heeft het net iets te veel glitter. Maar gebruik je een andere kleur blauw met minder glitter, dan kan het wel! Ik hoop dat jullie de look leuk vinden, en veel plezier met namaken!
Fijne zondag nog!
Kuzzies xx

2 opmerkingen:

Thanks voor je reactie, super lief! Je kan altijd een antwoord terug verwachten, en als jij zelf ook een blog hebt bekijk ik die met plezier! ♥