woensdag 15 mei 2013

Eurovision Song Contest 2013

Heyy!
Zoals het jullie waarschijnlijk niet ontgaan is, was gisteren de eerste uitzending van het Eurovisie Songfestival! Met onze Anouk als achtste act! Met spanning zat ik te wachten, vooral omdat de acts die al voorbij waren gekomen erg leuk waren! Voor de mensen die het toch gemist hebben, hier het optreden!:
Zoals ik al zei, vond ik de acts voor Anouk erg leuk! En dat had ik eigenlijk niet verwacht! Na de slechte acts die we voorgaande jaren naar het songfestival hebben gestuurd, heb ik een erg slecht beeld gekregen van het Eurovisie Songfestival. Maar hey, dat heeft Anouk weer helemaal recht gezet! Wat een heldin, dat ze na die slechte reputatie van Nederland op het Eurovisie Songfestival (door o.a. Sieneke) toch nog dat podium op durfde! ;) En wat deed ze het goed! Ten eerste is het nummer dat ze zingt al een prachtlied! Toen ik het voor het eerst hoorde op de radio dacht ik echt "wauw!" en begon ik gelijk me te neuriën. Ik had niet door dat het door een Nederlandse werd gezongen, en ik had al helemaal niet door dat het hét nummer was. Als het een grote flop zou worden, had het zeker niet aan het nummer gelegen! Maar een flop werd het niet, Anouk deed het super! Haar stem was prachtig, en ik denk dat ze veel mensen versteld heeft laten staan. Het enigste waar ik me een beetje aan stoorde was dat ze haar ogen steeds dicht had, maar dit liet aan de andere kant ook weer zien dat ze erg geconcentreerd was! Anouk heeft zeker een terechte finaleplek!
Zoals ik net al zei vond ik de acts voor Anouk ook erg leuk, en na Anouk haar act bevielen sommige liedjes mij ook wel! Wel zaten er soms een paar maffe tussen... Haha! Maar ja, dat hoort nu eenmaal bij het Eurovisie Songfestival denk ik (Sieneke - sjalalie *kuchkuch)...
Een super maf, maar leuk liedje vond ik het nummer van Montenegro. Vooral de act, met de rappers in astronautenpakjes, was erg geinig! Bekijk het hier:
En een erg goed nummer vond ik het nummer van Oekraïne, ik denk dat zij zeker een grote kans maken om te winnen! Ook de act was leuk met de grote reus, en de zangeres zag er leuk uit! Bekijk het hier:
Het wordt nog moeilijk voor Anouk, zeker omdat er vanavond nog meer landen zich kunnen plaatsen voor de finale op 18 mei! Ik wens Anouk veel succes, maar ik weet zeker dat ze het zaterdag weer super goed gaat doen! Welke act vond jij leuk en wie denk jij dat gaat winnen?
xx

1 opmerking:

  1. Ik ga geen vervolg artikel maken op dit artikel over het Eurovisie Songfestival (dat zou namelijk ook erg laat zijn), dus ik wil hierbij even laten weten dat ik super trots ben op Anouk dat ze negende is geworden! En Denemarken is een terechte winnaar, met het nummer Only Teardrops! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks voor je reactie, super lief! Je kan altijd een antwoord terug verwachten, en als jij zelf ook een blog hebt bekijk ik die met plezier! ♥