zondag 26 mei 2013

Katniss Everdeen Inspired make-up look (budget)

Hey!
Vandaag heb ik wéér een inspired make-up look voor jullie! Ja, I know, het is nog maar kort geleden dat ik de vorige inspired make-up look heb gepost... Maar hierbij beloof ik jullie dat het volgende beauty artikel dat geplaatst zal worden, een normale make-up look is! Of die budget is, kan ik nog niet verklappen. Maar de ooglook van vandaag, is zeker wel budget! Lees snel verder!
Waarschijnlijk kennen jullie allemaal Katniss Everdeen wel, de hoofdpersoon van het boek en de film Hunger Games. Katniss is een avontuurlijk en stoer meisje, en als je het boek hebt gelezen en/of de film hebt gezien weet je dat het element vuur bij haar past! Want Katniss wordt ook wel 'the girl on fire' genoemd in het verhaal! Mijn ooglook heb ik hier op aangepast, en het zal dus roodachtige tinten bevatten! Toch heb ik de look niet te fel gemaakt, zodat het nog best goed draagbaar is! Voor een feestje, maar misschien ook voor een wat uitgebreidere look overdag, is deze look zeker niet overdreven! Om het spannend te houden laat ik jullie eerst alle producten zien die ik heb gebruikt! En dat zijn er niet veel, we love budgetttt! :)
Dit zijn de producten die ik heb gebruikt, súper weinig! Ik heb veel kleuren gebruikt uit het quatro pallet van MAX. Met de bruine kleur van Sephora heb ik de look iets donkerder en dus iets intenser gemaakt, en de mascara van NYC heeft er voor gezorgd dat donkere lange wimpers de look hebben afgemaakt! Het enigste product wat niet helemaal budget is, is de oogschaduw van Sephora (maar die kun je ook altijd vervangen door een look-a-like), de producten van Sephora zijn nou eenmaal wat duurder: en nu de Sephora ook niet meer in Nederland is kun je daar de reis-/verzendkosten bij op tellen... Balen! :( Bij deze look heb ik ook de Essence Blendig Brush gebruikt, die ik ook gebruikte in dit artikel!
Maar goed, dan nu de look!
Ik weet het, dat zijn veel ogen die je aanstaren! Maar dit is de look! Scrol verder in dit artikel, en je ziet een grotere en duidelijkere foto! Maar eerst even over de ooglook. Hij heeft roodtinten, en gaat van licht naar wat donkerder. In de binnenste ooghoek is vrij lichte oogschaduw aangebracht, en bij de buitenste ooghoek juist donkerdere oogschaduw gebruikt. Dit effect is goed zichtbaar bij het zwart-wit plaatje links onder. Ik moet toegeven dat deze ooglook goed staat bij mijn oogkleur (groen), want dit maakt de look net iets feller dan bij bijvoorbeeld de kleur blauw. Ik denk dat de look ook mooi staat bij bruine ogen, maar dat het wel een ander (misschien wel mooier, wie weet) effect geeft.
Dan nu een zo kort mogelijke uitleg over hoe je de look maakt, want dat is op zich vrij simpel! Je begint in de binnenste ooghoek met de lichtste kleuren, en bij de buitenste ooghoek eindig je met de donkerste kleuren. In de binnenste ooghoek brengen we dus wat witte oogschaduw aan, dit mag ook best een beetje onder het oog. Dan pak je de goudkleurige oogschaduw, die je vlak naast de witte kleur aanbrengt (ongeveer bij het begin van je oogwit). Dan pak je de bronsachtige kleur, vanaf het pupil breng je deze aan tot de buitenste ooghoek. In je oogschaduwboog breng je de felroze kleur aan, vanaf de buitenste ooghoek tot en met de goudachtige kleur. Je mag alles wel flink blenden, zodat op je wenkbrauwbot ook een mengelmoesje van (bijna) alle kleuren ontstaat. Tot slot breng je de bruine kleur van Sephora aan in de oogschaduwboog aan het uiteinde van je oog, een beetje op het bewegend ooglid en een beetje onder je oog. Nog wat mascara aanbrengen, en de look is klaar!
Super simpel, super cheap! Ik wens jullie SUPER veel plezier met het namaken van deze look haha! Enjoy! En een fijne zondag nog!
Kisses and hugs xoxo

2 opmerkingen:

Thanks voor je reactie, super lief! Je kan altijd een antwoord terug verwachten, en als jij zelf ook een blog hebt bekijk ik die met plezier! ♥